Co plánujeme pro letošní rok?
Napřed malá rekapitulace – co je hotovo :
Máme hotových 11 přímých modulů, dva obloukové moduly, 45° s radiusem 800mm, výhybnu Borač, zastávku s nákladištěm Krumvíř a koncovou stanici Ždánice.
Ve stádiu polotovaru (doba ledová) se nachází rovný modul Peťi Jandy, rovný modul se silničním mostem a zastávka Ivančice město.
Při provozu a zkušební tvarobě grafikonu jsem zjistil, že situace dnes je nepříjemná v tom, že na jedné straně modulovky je relativně velká stanice (Ždánice) a na druhé jen zastávka s nákladištěm. Je tedy jasné, že potřebujeme ještě jednu rovnocennou stanici pro otáčení vkalů, vlakotvorbu, posun apod. Jelikož se snažíme o trať Čejč -Ždánice, logicky padá volba na stanici Čejč. Po domluvě s Mirkem Horáčkem a ss Zdeňkem Krejčím jsme se ale rozhodli jinak – letos postavíme modul úvraťové stanice Klobouky, včetně odbočného modulu a dvou obloukových modulů.
Stanice Klobouky u Brna
Jak již bylo řečeno, jedná se o úvraťovou stanici na trati Čejč – Ždánice, na traťovém km XX.
Pro nezkrácenou délku staničních kolejí vychází rám dělený, podobně jako u Ždánice se dvou dílů, každý o délce 1200mm.
Použité flexikolejivo Tillig nebo Litomyský. Výměny tentokrát EW3 od Tillig, s úhlem odbočení 12°. Jsou dlouhé 207mm. Přestavování výměn (není jich moc) buď opět ručními táhly nebo motorický přestavník Hofmann.
Více informací budu postupně uvádět při stavbě.
Určitě uvítáme pomoc při stavbě rámu, pokládce kolejiva, stavbě budov, krajiny apod !! Zájemci, hlaste se u mě !
Odbočný traťový modul
Vlastní úvrať bude zvláštním modulu, který bude mít tvar pětiúhelníku, jednu vyhýbku, jednu kolej rovnou a jednu do oblouku R600
Zájemci pomoc při stavbě a plánování krajiny – hlaste se !
Obloukové moduly
Budou to dva 45° moduly, jeden s R800 a druhý s R600mm. Je pouze dáno, že ten s R600mm bude protínat státní silnice Brno – Hodonín se světelným přejezdem. Jinak je návrh krajiny volný a i zde se lze vyřádit.Kdo se toho ujme?