Nabídka železničně-modelářské literatury

26.6. 2010

Do našeho bazaru jsme přidali seznam literatury o skutečné i modelové železnici, třeba se vám bude něco z toho hodit, pár publikací, co zde ještě máme, je jinde už vyprodáno. Vždy v pondělí nebo ve čtvrtek od 17.00 do 20.00 je možno se pro ně zastavit nebo je možno se na kontaktním mailu domluvit na poslání, ale to je dražší o poštovné a balné (při objednávce do 2000,- Kč počítáme 120,-Kč, nad 2000,- Kč jen 65,- Kč), pokud nemáte svého posla, který osobně věci vyzvedne a doručí. Část knih a publikací je též v prodejně RK Model Brno, na Kounicově 87 (zastávka tramvaje 12 a trolejbusů Klusáčkova)

Aktualizace: 22.8.2015

Objednávky lze zasílat emailem na adresu ivos.kucera@ignoruj měkmz-brno.cz.
Náhled Popis Obsah Cena
Miloš Kratochvíl:
Nákladní lokomotivy II
Brožovaný sešit,  formát: A5 naležato, stran: 56, výkresů: 29, perokreseb: 10Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Další díl z publikací o nákladních lokomotivách představuje stroje určené pro náročnou vozbu nákladních vlaků na kopcovitých tratích včetně jejich zdařilých rekonstrukcí. V publikaci naleznete dosud nepublikované výkresy parních lokomotiv ČSD řad 523.0, 524.0, 524.2 a 534.1.

106 Kč

(1 ks)

Miloš Kratochvíl:
Nákladní lokomotivy III
Brožovaný sešit, formát: A5 naležato, stran: 72, výkresů: 35, perokreseb: 17Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Třetí díl o nákladních lokomotivách je věnován výkresům parních lokomotiv určených původně pro vozbu těžkých nákladních vlaků na sklonově náročných tratích Buštěhradské dráhy – pozdější řadě ČSD 524.1. Během několika desetiletí výroby (od roku 1917 až do roku 1942) doznaly tyto stroje mnoha modifikací a patřily mezi naše významné nákladní lokomotivy.

129 Kč

(1 ks)

Miloš Kratochvíl:
Lokomotivy řady 423.0
Brožovaný sešit, formát: A5 naležato, stran: 88, výkresů: 43, perokreseb : 23, vložená příloha: 1
Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Jedním z hlavních úkolů nově vzniklých ČSD bylo nahradit značný počet malých parních lokomotiv lokálních tratí. Libeňská lokomotivka začala vyrábět pro tyto tratě lokomotivu s uspořádáním 1´ D 1´ s novým označením 423.0. Během poměrně dlouhé doby výroby mezi lety 1922 až 1946 se jejich vzhled postupně měnil. Publikaci doplňují výkresy lokomotiv s touto řadou související. Jde o stroje řad 433.0, 514.0 a 514.9, 525.0, 424.1 a 431.0.

150 Kč

(1 ks)

Miloš Kratochvíl:
Lokomotivy řady 475.1
Brožovaný sešit,  formát: A5 naležato, stran: 60, výkresů: 33, perokreseb : 11, vložená příloha: 1Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Dnes jim neřekne nikdo jinak než Šlechtična. Elegantní tvary umocněné nepřekonaným průhledem mezi kotlem a rámem k této přezdívce přímo vybízí. Poválečné lokomotivy řady 475.1 byly uvažovány jako univerzální. Byly určeny nejen pro osobní vlaky a rychlíky, ale i pro rychlé nákladní vlaky.

114 Kč

(1 ks)

Miloš Kratochvíl:
Trojčité lokomotivy ČSD I (2. upravené vydání)Brožovaný sešit, formát: A5 naležato, stran: 48, výkresů: 20, perokreseb : 13 (+2 kolorované)Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Slavná Mikáda – tedy parní lokomotivy ČSD řady 387.0, které vyráběla plzeňská Škodovka v letech 1926 až 1937 jsou představeny v dalším svazku edice Archiv. Publikace vychází po více než 10-ti letech ve druhém upraveném vydání.

99 Kč

(1 ks)

Miloš Kratochvíl:
Trojčité lokomotivy ČSD II (2. upravené vydání)Brožovaný sešit, formát: A5 naležato, stran: 48, výkresů: 21, perokreseb : 8 (+2 kolorované)Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Lokomotivy řady 387.0 měly brzy trojčité následníky. Byla to jednak lokomotiva 386.001, jež prošla mnoha proměnami, až se stala naší jedinou aerodynamicky oplášťovanou parní lokomotivou. Dále se tento díl věnuje lokomotivám 486.0 i jediným představitelkám z ČKD – lokomotivám řady 486.1. Přehled uzavírá lokomotiva 475.001. Publikace vyšla ve druhém upraveném vydání.

99 Kč

(1 ks)

Miloš Kratochvíl:
Čtyřválcové lokomotivyBrožovaný sešit, formát: A5 naležato, stran: 84, výkresů: 45, perokreseb : 14, vložená příloha: 4
1.vydání,Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Čtyřválcové lokomotivy slavného konstruktéra parních lokomotiv K. Gölsdorfa tvoří základ tohoto dílu. Publikace obsahuje výkresy lokomotiv později u ČSD označených jako 275.0, 375.0, 354.9 spolu s rekonstrukcí na 365.3, 365.2 včetně rekonstrukce i lokomotiv řad 354.2 a 364.2.

150 Kč

(3 ks)

Karel Just
Motorové lokomotivy na úzkorozchodných tratích ČSD
Vázaná kniha, laminovaná obálka, formát: B5, stran 272, fotografií 312 (černobílých a barevných), bokorysů lokomotiv 14 (v měřítku 1:87), typové výkresy 15, množství ilustrací.Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
Publikace navazuje na úspěšnou knihu téhož autora Parní lokomotivy na úzkorozchodných tratích ČSD. Typy lokomotiv jsou v knize řazeny chronologicky dle nasazení na tratích někdejších ČSD. Vedle technického popisu jednotlivých řad autor precizně zpracoval provozní nasazení konkrétních strojů (s výjimkou lokomotiv provozovaných na Podkarpatské Rusi po roce 1938).

549 Kč

(0 ks)

Jan Rachota
Železniční Hradecko
Brožovaný sešit, laminované desky, formát: A5, stran: 72, fotografií a obrázků: 66Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
První díl nového cyklu Vyprávění pamětníků. Autor ing. Jan Rachota popisuje nejen vozidla, která před půlstoletím jezdila na tratích kolem Hradce Králové, ale všímá si i detailů tehdy používaného zabezpečovacího zařízení. V závěru publikace je kapitola věnovaná postavám a postavičkám ze železničního uzlu Hradec Králové.

135 Kč

(0 ks)

Ivan Grisa
Trolejbusy Most-Litvínov 1941 – 1959
Brožovaný sešit, laminované desky, formát: A4, stran: 32, fotografií: 22, výkresů: 13
Vydal: Vydavatelství dopravní literatury
První publikace z oblasti městské dopravy se věnuje zajímavému trolejbusovému provozu mezi severočeskými městy Most a Litvínov. Textová část je doplněna unikátními fotografiemi, plány tratě a výkresy trolejbusů v měřítku 1:87 od pana Miloše Kratochvíla.

115 Kč

(2 ks)

Jindřich Bek, Zdeněk Bek
Encyklopedie železnice – Parní lokomotivy ČSD 1
168 stran, 113 výkresů, 140 černobílých fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONA(EŽ 1)
První svazek popisuje lokomotivní řady 200.0 až 324.4. Jedná se převážně o stroje převzaté ČSD po roce 1918 od různých železničních správ. Popisy lokomotiv jsou uspořádány podIe řad a obsahují údaje o jejich vzniku, vývoji a provozu u ČSD, fotografie a náčrtek. Druhá část knihy obsahuje podrobné technické údaje, přehledy výrobců lokomotiv a tendrů a přehled železničních společností.

599 Kč

(0 ks)

Jaroslav Wagner
Encyklopedie železnice Motorové lokomotivy ČSD 1
1. vydání, vázaná, A4, 216 str., 182 čb. a 15 bar. fotografií, 113 výkresů a 15 tabulek ISBN 80-86116-44-0Vydal: Nakladatelství CORONA
(EŽ-M1)
První svazek encyklopedie obsahuje základní informace o historii a vývoji této trakce na našem území. Chronologicky řazené informace o řadách T 200.0 až T333.0 doplňuje ojedinělá skupina stavebních úzkorozchodných lokomotiv., které si ČSD pořídily v rámci šetření firemních nákladů.

799 Kč

(0 ks)

Jaroslav Wagner
Encyklopedie železnice Motorové lokomotivy ČSD 21. vydání, vázaná, A4, 336 str.,260 čb. a 49 bar. fotografií, 54 výkresů, 139 reprodukcí ISBN 80-86116-45-7Vydal: Nakladatelství CORONA
(EŽ-M2)
Druhý díl popisuje stroje normálního rozchodu řad T 200.2 až T 334.01 a dvě řady úzkorozchodných kořistních lokomotiv. Zvláštní kapitoly obsahují lokomotivy ČSD nezařazené do provozu nebo nepřeznačené, prototypy nebo malosériové lokotraktory. Přehledné tabulky s technickými daty a faksimile dobových dokumentů doplňují textovou část.

899 Kč

(0 ks)

Vladimir Borek, Ondřej Řepka
Lokomotivy řad 476.1 a 477.0
224 stran, 232 fotografií, vázáná knihaVydal: Nakladatelství CORONA
Galerie světa železnice 1 (GSŽ 1)
Publikace, v níž je mapován provoz „Papoušků“ v jednotlivých regionech především pomocí fotografiíí

699 Kč

(0 ks)

Vladimir Borek, Ondřej Řepka
Motorové lokomotivy řad T478.1 a T478.2262 stran, 283 fotografií, vázáná knihaVydal: Nakladatelství CORONA
Galerie světa železnice 2(GSŽ 2)
Publikace, v níž je mapován vznik a provoz „Bardotek“ opět především pomocí fotografiíí

799 Kč

(0 ks)

Zdeněk Bauer:
Úzkorozchodné železnice v průmyslu a zemědělství288 stran, 67 map, 193 černobílých a 28 barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONA (2003)Knihovna Světa železnice 1 (KSŽ 1)
Podrobně zpracovaná historie všech významných úzkých drah na území Československa. Odhad délky všech kolejí úzkého rozchodu, které kdy byly na území Čech, Moravy, Slezska a Slovenska je asi 5000 tisíc kilometrů. K pokrytí takto silné sítě bylo zapotřebí velkého množství lokomotiv. Největší část práce odvedly parní stroje a tak není divu, že na konci 40. a 50. let 20. století bylo vyrobeno v První českomoravské 900 parních úzkorozchodných lokomotiv BS-200. Postupně se začaly objevovat lokomotivy elektrické a motorové, které začaly nahrazovat parní. Kniha přehledně seznamuje nejen s kompletní historií, ale i jednotlivými rozchody podle účelu drah, vozidly a vozy. Popisuje také 16 nejvýznamnějších tratí, ale i současný stav. V závěru knihy je přehled výrobců lokomotiv a seznam německých i maďarských místních názvů.

998 Kč

(1 ks)

Pavel Lášek, Jan Vaněk
Obrněná drezína Tatra T 1889 stran, xxx černobílých a xx barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONA (2003)Knihovna Světa železnice 2 (KSŽ 2)

399 Kč

(1 ks)

Ivo Raab
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (1 )188 stran, 17 výkresů, 127 černobílých a 86 barevných fotografií, vázáná kniha A4Knihovna Světa železnice 3 (KSŽ 3)
V roce 1953 vyjela z bran Škody PIzeň první lokomotiva nové generace, prototypový stroj E 499.001, továrního značení 12 E1. Lokomotiva se osvědčila svými výbornými technickými parametry a provozními vlastnostmi a během krátké doby zajišt’ovala veškerou vozbu v elektrické trakci od postrkové sIužby až po dopravu rychlíků a expresů. StaIa se základem pro první generaci stejnosměrných lokomotiv Škoda. První svazek monografie řady E 499.0 poskytuje informace o její konstrukci, okolnostech vzniku, výrobě a provozu, opravách, rekonstrukcích, modernizacích, a používaných nátěrech.

699 Kč

(1 ks) pouze dohromady jako sada s díly 2 a 3

Vladimír Klimeš
Mám páru rád
171 stran, xxx černobílých a xx barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONA (2003)Knihovna Světa železnice 4 (KSŽ 4)

499 Kč

(1 ks)

Ivo Raab
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (2)

168 stran, 186 černobílých a 125 barevných fotografií, vázáná kniha A4Knihovna Světa železnice 6 (KSŽ 6)
Druhý svazek monografie řady E 499.0 obsahuje především životopisy stovky strojů sérií 12E2, 12E3, 12E4, 12E5 a 12E6 Všechny žívotopisy doplňuje bohatá fotodokumentace, jež se pokouší obrazem zmapovat zásadní zrněny v provozu i vzhledu každé lokomotivy.

799 Kč

(1 ks) Pouze jako sada s díly č. 1 a 3

Ivo Raab
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (3)168 stran, 141 černobílých a 186 barevných fotografií, vázáná kniha A4Knihovna Světa železnice 7 (KSŽ 7)
Třetí svazek “ Bobin“ obsahuje provozními osudy lokomotiv sérií 12E4, 12E5 a 12E6 včetně dodatečných poznámek k dílu 1, a tím i 50 letou historii jejich výroby a provozu.

799 Kč

(1 ks) Pouze jako sada s díly č. 1 a 2

Vladislav Borek
Elektrické vozy EMU 49.0168 stran, 9 výkresů, 5 map, 2 přílohy, 213 černobílých a 62 barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONAKnihovna Světa železnice 8 (KSŽ 8)
Monografie popisuje historii vzniku, vývoje a technickou stránku provozu tatranských železnic, životopisy jednotlivých vozů této řady a postupný vývoj depa Poprad.

699 Kč

(1 ks)

Vladislav Borek
Elektrické vozy EMU 89.0248 stran, 48 výkresů, 2 přílohy, 159 černobílých a 181 barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONAKnihovna Světa železnice 9 (KSŽ 9)
Druhý díl volně navazuje na předchozí monografii. Zabývá se důkladně vznikem, konstrukcí, výrobou a provozem této řady , ale i ukončením provozu v barvách ČSD.

799 Kč

(1 ks)

Jozef Gulik ml.
Železničné nehody na Slovensku296 stran, 26 map, 2 přílohy, 306 černobílých a 62 barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONAKnihovna Světa železnice 10 (KSŽ 10)
 Podrobně zpracovaná a faktograficky, podle dokumentů, velmi dobře napsaná kniha o železničních neštěstích na Slovensku poodhaluje jejich příčiny, průběh a následky včetně jednání jednotlivých účastníků. Bohatý fotografický materiál.

799 Kč

(1 ks)

Radko Friml
Parní lokomotivy řady 399.0224 stran, 85 výkresů, 2 přílohy, 198 černobílých a 61 barevných fotografií, 1 příloha, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONAKnihovna Světa železnice 11 (KSŽ 11)
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny. Lokomotivy určené pro Kaunas v Litvě měli pohnutý osud. Nejprve nedošlo k jejich nasazení v Litvě a proto byly odprodány BMB-ČMD, kde byly zeřazeny do záloh. Vzhledem k jejich váze a vysokým nárokům na strojvůdce i topiče byly již v 60. letech odstaveny.

799 Kč

(1 ks)

Vladislav Borek
Parní lokomotivy 475.0, 476.1 a 477.0 (1. díl)

388 stran, 630 černobílých a barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONAKnihovna Světa železnice 12 (KSŽ 12)
Poznatky z konstrukce a výroby lokomotiv konstrukční řady 475.0 byly využity při přípravě nových řad 476.1 a 477.0, lidově nazývané “ Papoušci“. Tyto lokomotivy se na rozdíl od své předchůdkyně objevily v provozu až v 50. letech minulého století. Šťastně zvolené technické parametry pomohly k mnohem širšímu využití strojů, než bylo původně plánováno. Svou spolehlivostí a výkonem si získaly oprávněně uznání již ve své době. První díl monografie je věnován zejména řadě 475.001 a její provozní i dílenské historii. Poslední část knihy přináší životopisy lokomotiv 475.101 až 38.

900 Kč

(1 ks)

Vladislav Borek
Parní lokomotivy 475.0, 476.1 a 477.0 (2. díl)414 stran, 620 černobílých a barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: Nakladatelství CORONAKnihovna Světa železnice 13 (KSŽ 13)
Druhý díl monografie seznamuje čtenáře s životopisy lokomotiv řady 477.039 až 60. Téměř celá druhá polovina knihy je věnována “ papouškům“ v jednotlivých služebnách. Závěrečné statě obsahují zajímavou reportáž z reálného provozu mezi Nymburkem a Rumburkem a zmínky o železničním opravárenství, nehodách, ale i zachovalých strojích a modelech.

900 Kč

(1 ks)

Miroslav Petr
Parní lokomotivy řady 97/310.0

168 stran, 113 výkresů, 140 černobílých a 28 barevných fotografií, vázáná kniha A4Vydal: GRADIS Bohemia

690 Kč

(1 ks)

kolektiv autorů
Motorové vozy221 stran,vázáná kniha A4Vydal: GRADIS Bohemia
Obrazová publikace mapující vývoj motorových vozů u ČSD a nástupnických organizací.

749 Kč

(1 ks)

Marek Říha
100 let Skalice nad Svitavou – Velké Opatovice192 stran, vázáná kniha A5Vydal: GRADIS Bohemia

495 Kč

(1 ks)

Martin Navrátil
120 let trati Nusle – Modřany

112 stran,vázáná kniha A4Vydal: K-report
Historie významné pražské železniční trati Nusle – Braník – Modřany, jako výchozího úseku legendárního Posázavského Pacifiku pomůže čtenáři poodhalit dobové reálie i dopravní historii Prahy. V celkem 14 kapitolách je kompletní historie výstavby a provozu trati, přehled kolejovým vozidel a technického vybavení. Nechybějí ani informace o vlečkách, turistických cílech v okolí trati a zajímavé pohledy a vzpomínky pamětníků na historická období Posázavského Pacifiku.

299 Kč

(1 ks)

Aleš Filip
130 let železnice pod Orlickými horami

226 stran,vázáná kniha A4Vydal: Dopravní vydavatelství Malkus
Publikace vydaná k příležitosti 130. výročí železniční dopravy v okolí železničního uzlu Letohrad je věnována především historií tří významných železničních tratí Týniště nad Orlicí – Letohrad, Letohrad – Ústí nad Orlicí a Letohrad – Mezilesí. Úvodní kapitoly dokumentují vznik železniční společnosti ONWB, výstavbu první železnice ve sledované oblasti a její provoz do současnosti. Po detailních „projížďkách“ uvedených tří tratí následují další kapitoly věnované historii železnice v Letohradě (dříve Kyšperku) a jejím vozidlům. Závěr tvoří pojednání o Letohradském železničním klubu, vlakové poště a turistickým cílům v okolí trati.

499 Kč

(1 ks)

Lokomotivfabrik KRAUSS & COMP. LINZ a. D.
93 stran, 46 černobílých fotografií, brožovaná kniha A5 naležatoVydal: Nakladatelství CORONA
Reprint dobového katalogu č. 100, který obsahuje jak normálněrozchodné, tak i úzkorozchodné lokomotivy

199 Kč

(2 ks)

Ringhoffer Smichow – Praga
40 stran,  140 černobílých fotografií, brožovaná kniha A5 naležatoVydal: Nakladatelství CORONA
Reprint katalogu nákladních vozů.

129 Kč

(2 ks)