Ahoj kamarádi, vážení železniční příznivci a milá veřejnosti!
Co je nového v nové klubovně? Kdy bude kolejiště provozní? Bude výstava? Jak je to s kroužky mládeže? Jsou klubovní schůzky? Můžu se tam přijít podívat?
To všechno jsou otázky, které slyšíme čím dál tím častěji. Jak to tedy je?
Vlastní stěhování proběhlo po celkem dlouhých přípravách v sobotu, 6. srpna. Neobešlo se to bez některých historek např. o uvíznutí skoro celého klubu v nákladním výtahu, ale jinak celkem v pohodě. Víc než vlastní kolejiště nám dalo zabrat množství krabic, skříní, pytlů, beden a jiného modelářského smetí. Naše kolejiště, ač to tak nevypadá, se skládá totiž z jednotlivých rámů cca 2×2,5m, na nichž jsou umístěny teprve samostatné rámy stanic a horní patra. Elektrické spoje jsou na konektory, takže přesun takového kolejiště je věc relativně snadná (i když ne bez práce).
Nestěhovali jsem se – díky bohu – daleko. Doma jsme teď tady:
V nové klubovně jsme si už od února pěkně mákli – demontáže starého vybavení bowlingové herny, světla, znovuproražení oken, vyrubání a odvoz asi 14t betonu z bývalé dráhy, malování – prostě jsme vyměnili skalpely a pinzety za kango, fanku, malířský váleček, elektrocentrálu, lopatu a podobně. Z nejhoršího jsme venku, svítíme, voda teče, WC provozní, dokonce i topíme. Není to vše jako ze žurnálu, ale na naše finanční a pracovní možnosti dobré.
Kolejiště v původní sestavě z Mosilany nešlo bohužel umístit bez úprav. Jeho délka se sice do místnosti vlezla, ale – pro znalce – bez výjezdu na modulovku a bez uliček vpravo nebo vlevo (čili zkrátka ode zdi ke zdi). Vymysleli jsme úpravu, rámy stanice Břízky jsme odsunuli a zároveň posunuli ode zdi a vzniklou mezeru zaplnili novým rámem.
Zas až tak jednoduché to není, pracujeme teď na novém trasování trati z Lesné na Břízky, autobusové nádraží muselo též ustoupit, vyrábíme přeložku silnice a místo úrovňového přejezdu bude most se silničním pojezdem. Možná za zmínku stojí, že otáčíme směr průjezdu stanicí Břízky po dvojkolejce – ze Skuhrova na Hrad se pojede opačně, než na Mosilaně.
Trošku nám pozdržel plány zásah vyšší moci – výměna stoupaček v nové klubovně – ale teď se opět na úpravách usilovně pracuje.
Po odstranění starého nalepeného koberce se bohužel ukázaly nerovnosti a praskliny v podlaze, takže před finálním umístěním kolejiště si ještě musíme rozmyslet, zda zafinancujeme nějakou podlahovou krytinu – lino, koberec apod., protože asi je každému jasné, že po instalaci kolejiště už to nepůjde…
Jaký je tedy stav teď?
Scházíme se – jako obvykle v pondělí a ve čtvrtek od cca 17:00 na Dukelské, kde jsou také kroužky mládeže. Naším cílem je:
- dokončit úpravy pravé části kolejiště
- přisunout kolejiště do stálé polohy
- sestavit zbylé rámy a kolejiště elektricky zapojit, oživit, zprovoznit
Plánujeme upravit výjezd z hlavního rámu kolejiště na modulovou trať se stanicemi Ivančice a Náměšť na Hané. Modulovka tedy bude též.
…a co do budoucna?
Nová klubovna nám dává k dispozici cca 6m délky po šířce cca 4m navíc na straně nádraží Břízky. V hlavě se nám honí plány na přestavbu dvou nejstarších rámů kolejiště, prodloužení hlavní dvoukolejné trati ve viditelných úsecích, nová mezilehlá stanice na dvoukolejce, ještě jedno skryté nádraží, přestavba stanice Břízky , integrace autíček Faller, zprovoznění šaliny, atd.
… a kdy teda bude ta výstava?
Podle postupu prací a pokud nás nečeká žádné nemilé překvápko při elektrickém zapojování či zprovozňování to vidím tak na přelom listopad – prosinec. Až kolejiště poprvé rozpohybujeme, slibuju, že dáme vědět!
Pár fotek – to musí být…
Jirka Veselý