Zde najdete minireportáž z fotoakce Svoz dříví na Čiernom Balogu konané 22-23.9.2007.
O víkendu 22 – 23.9.2007 jsme se zúčastnili neveřejné fotoakce „Svoz dříví na Čirnohronské lesní železnici“, kterou pořádali naši přátelé z Klubu přátel kolejových vozidel a Muzea průmyslových železnic. Jelikož akce nebyla veřejná, tak nás mnoho nebylo a tím celá akce proběhla v klidu a pohodě.
Akce začala brzy ráno zatopením lokomotivy ČKD č.5 na Čiernom Balogu
a pokračovala posunem ještě za ranní mlhy.
a vláček složený pouze s osobního vozu a lokomotivy odjel dolů do Hronce pro prázdné vozy
Po nezbytném posunu pod jeřáb odjel krátký vlak ze zbylých zachovaných vozů do stanice Čierny Balog, kde byly vozy odstaveny.
Po ručním dozbrojení lokomotivy uhlím pomocí koleček a silných paží a vodou z vodního jeřábu se jelo pro ložené vozy do Vydrovské doliny.
Po menších problémech se spojkami spřáhel byly vozy staženy z Vydrovské doliny do stanice Čierny Balog, Osobní vůz s účastníky akce jel samostatně samospádem „na brzdu“
Po dalším posunu a dozbrojení vodou z Čierneho Hronu se vlak se dřevem vydal do Hronce na překladiště. Cestou proběhlo křižování na výhybně Šánské s protijedoucím mimořádným osobním vlakem vedeném motorovým vozem M21.004.
Ve stanici Hronec byly vozy již jen spuštěny „na brzdu“ směrem k překladišti dřeva pod jeřábem.
Nejen mašinka, ale i strojvedoucí potřebuje po celodenním výkonu dozbrojit…… Na dalším obrázku je celá lokomotivní četa (Jirka Kotas a Jakub Kučera).
Po odstavení parní lokomotivy do své domovské výtopny na Hronci byli účastníci zpět na Čierny Balog dopraveni motorovým vozem M21.004.
V neděli 23.9.2007 se již nejezdilo s párou, ale dopoledne ještě proběhla krátká vyjížďka s motorovým vozem M21.004.
A takhle vypadali fotografové a kameramani čekající na příjezd vlaku nebo ředitel Čiernohronské lesní železnice Ing. Aleš Bílek, který dálkově řídí vlak s Rábou TU45.001.
Po cestě zpět jsme ještě navštívili uhelný důl Cígeľ nedaleko Prievidze, kde jsme patřičně vystrojeni fárali elektrickou drážkou pod zem.
Závěrem mi nezbývá než poděkovat hlavním organizátorům celé akce a to Petrovi Píšalovi a Ing. Jiřímu Kotasovi z Klubu přátel kolejových vozidel Brno a Muzea průmyslových železnic a hlavně řediteli Čiernohronské železnice Ing. Aleši Bílkovi za umožnění celé akce.
Kdo by měl zájem o fotografie z celé akce, napište na e-mail: ivos.kucera“zavináč“kmz-brno-cz
Stručnou reportáž zapsal Ing. Ivo Kučera.